Har faktiskt något att säga!

Ja, jag kom på det.
Jag träffade Linda på bussen förut i morse på väg till skolan.
Jag hade tidigare i veckan pratat med Lina om att jag väldigt sällan ser just Linda, och så sitter hon och filurar på bussen. ^^,
Hon berättade att hon hade vart på "rundresa" i europa med skolan, och besökt Polen, Tyskland, Holland mm.
Självklart Auswicth (nej, jag har ingen aning om hur det stavas) Hon berättade massa hemskheter om det stället som fick mig att helt ärligt må illa. :/ Vi har ju nyss avslutat kapitlet om Andra Världskriget i historian, och man har ju hört, sett filmer och läst om att det var hemskt, och mycket lidande. Men att höra det från Linda, som varit där inne så kändes allt mycket mer verkligt eller vad man ska säga..

Hon sa att i gaskamrarna där väggarna bestod av betong, eller iallfall betongliknande material, fanns klösmärken djupt in i väggen!
Urs, dom måste ha brutit fingrarna där inne, och det var tydligen smärtsamt och plågsamt att gasas i hjäl. Det var även läskigt när hon berättade att judarna fick 15 sek varje dag på sig att gå på toa. Samt att alla fångar hade diarré så de sket ner sig, och de som låg överst i våningssängarna hade de bäst för bajset rann inte ner på dem , nej urs fy :/

Sen fick dom tvätta sig en gång om året eller vad det var, så även om de kissade ner sej, bajsade ner sig, eller spydde fick de inte tvätta sig, eller byta kläder.
Fy sjutton vad hemsk!!

Tror jag avslutar här. Bye..

image136

image137

image138

//Karin

Postat av: Lina

Som eran nollning ;D varje klass i tvåan och trean har ett varsitt klassrum där man ska göra olika saker som folk i 1an och 3an ska göra :P som vi, vi ska ha tema los vegas där dom ska spela poker och dricka äckliga drinkar ;D Sen har vi även paraden genom hela stan :) vi kickar ut 3orna och kickar in ettorna brukar dom säga :D

2008-05-22 @ 23:11:52
URL: http://liiinag.blogg.se
Postat av: Micka

Gud va hemskt!:O Usch, dit vill jag aldrig åka!:(

2008-06-02 @ 20:50:04
URL: http://mikaelasalarp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu