Resedagbok?!

Jag har snappat upp ordet resedagbok, vilket innenbär att  om man tex. åker iväg i ett år eller något såndant, för en blogg över hur livet  där borta är, vad man gör, man lägger upp bilder osv.
Och jag hade nämligen tänkt att skaffa en resedagbok men ändrade mig ganska snabbt.
Det hade blivit för rörigt att båda ha den här bloggen, som jag har lovat att göra om till en följ-mitt-liv-i-Holland-blogg, en facebook, minoutfit plus en RESEDAGBOK! Nej, jag håller till godo med denna blogg, men jag har lovat mig själv att jag ska uppdatera ofta och ta en massa bilder! (För det är sånt som jag tycker är kul att läsa om i andras bloggar ^^, )

Ska göra om lite också i bloggen hade jag tänkt, men det är en annan historia!

Igår när jag kom hem från jobbet så var det packning som gällde för min del. Plus hela familjen också, såklart!
Vi knödde (?) in 9 kartonger, en kista, kläder, skor, lampor, grytor och fan och hans moster i Marcs lilla SAAB. Han såg ut som en polack när han kom åkandes i den där lilla bilen som var överfull och lite till!
Så just nu är det endast 2 kartonger med kläder (ja, det blev inte mer, är inte det förargligt) min rosa damsugare, min dator, tvn plus lite prynadssaker kvar som vi ska in med i vår bil. :)
Det ser ut som faan nu hemma, men mitt rum är inte så tomt som jag trodde att det skulle bli. Dock är min garderob ödslig at the moment!
Har intalat mig själv att "det här kanske jag kommer behöva" eller "jag sparar hårsprayen, moussen, volymfixaren osv, till sist". Men ärligt talat så skulle jag kunna klara mig utan det där i fyra dagar!
Så det blir att packa ner ikväll.
Måste bara nämna; Marcs min när jag skulle packa ner alla skor jag vill ha med: oslagbar!
Killar fattar inte att man inte kan gå i samma skor jämt, till vilken outfit som helst, utekväll som myskväll som grabbig grillfest! 

 I morse så åkte Marc tillbaka, efter ett helt år i KD, och vid frukostbordet satt vi och pratade minnen, vad som vart bäst, vem som alltid blev fullast, vilka som blev tillsammans och vilka man kommer sakna mest!
Detta har nog varit mitt livs mest händelserikaste år! :)

4 dagar kvar nu!

Puss//Karin

ps. fredag kommer bli en jobbig dag ds.



Rökt regnbåge och iskallt rött vin!

Postat av: Micka

Kan inte fatta att du ska FLYTTA till Holland!:S Galet! Vad önskas i flyttpresent?^^ Missa ju din födelsedag också:$ illa! Du får ge mig smisk!:D (btw, såg först nu att du länkat min blogg! Det värmde! Ja menar vi träffas ju VÄLDIGT sällan så hade inte riktigt räknat med den äran^^)

2009-08-04 @ 14:26:51
URL: http://mikaelasalarp.blogg.se/
Postat av: Malin

Shiet vad grym du är Karin! Senaste året har varit sjukt, fast jag är på samma plats som för ett år sedan. Tur att vi drog till blue moon den där kvällen efter stormkökssoppan. All lycka till dig i ditt nya hemland och mycket gratis champange!

2009-08-04 @ 17:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu