Hamburg, oförgömligt !

Helgen har varit hektisk.

Veckan som gick var stressig och innebar mycket jobb, så gissa om jag var sliten när det väl var fredag.
Men, det blev inte lugnare för att det blev helg.

I fredags bar det av till Marcs föräldrar för att fira Sinter Klaas (holländsk "julafton" som firas den 5:e december).
Vi käkade middag och delade ut presenter. :) Alla hade fått en lapp med ett namn på som vi skulle köpa presenter till. Jag fick köpa till Marc. :) Hehe, enkelt och bra.
Det jag fick var:
Den senaste Harry Potter- filmen.
En rosa laptop-mus.
En rosa lampa.
Rosa julgranskulor
och en vegetarisk kokbok ^^, Hehe

I lördags bar det av mot Hamburg, för att hälsa på Marie (Marcs campus granne) och för att göra ett besök på julmarknaden där.

När vi väl var inne i Hamburg så kom vi till problemet att hitta hennes hus/lägenhet.
Vi hittade själva gatan hon bor på, men det var naturligtvis enkelriktat så vi var tvugna att hitta en annan väg för att komma in dit.
Så vi åkte bakom alla byggnader och kom till något slum, där en massa människor stod.
Tydligen hade vi hamnat i någon sorsts drogmissbrukar hörna, dit drog beroende går och får gratis droger av staten (?) ^^,
Hehe...

Men men, tillslut kom Marie och mötte oss och vi gick hem till hennes gigantiska lägenhet :O
Vi åt tacos, och efter det gick vi ner till affären för att införskaffa alkohol.

Sånna här köpte jag för 7kr/st. Smakar godis och har 6% alkohol :)

 

 

Efter en liten mini-förfest stack vi ner på stan för ett besök på Rebabahn tror jag att det heter. Väldigt berömt party ställe i Hamburg med hundratals klubbar, barer, strippkubbar, bordeller, sex-shops osv. Vi var inne i en väldigt exlusiv sex-shop där man var tvungen att betala inträde för att komma in. ^^,

Sen spenderade vi natten med att rumla runt på olika barer, dricka chilisås-shots för 10 spänn styck, och redbullvodka för samma pris! I love HAMBURG.

Rätt som det var hamnade vi på en underbar klubb/bar där inredingen var inspirerad av 40/50/60-talet och musiken likaså. Underbart.

Efter det stack vi vidare till en "modern" nattklubb men som spelade musik från 50- och 60-talet. :) Vid fyra tiden stack vi hem igen, mätta på av subway och trötta.

Dagen efter spenderades på julmarknaden i Hamburg vilket var en upplevelse. Det fanns väldans mycket mat, kan jag säga . Och bara jag tänker på det blir jag hungrig >.<

Nej, nu får bilderna säga sitt och jag ska äta lunch.

 

Puss//Karin

 

 

 

 

 

 

 


Postat av: Anders Ahl

Fina bilder på dig :D.

Å vad var så exklusivt med den där sex-shopen då? :P Personligen hade jag köpt något där inne då jag ändå betalt inträde :P

2009-12-10 @ 03:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu