I europa kostar allt pengar!!

Sitter på jobbet, solen sken när jag steg upp i morse, och jag tog på mig jeans och  en t-shirt och tog INTE på mig jackan idag, fast klockan ändå var 7.20 när vi lämnade huset!
Paraplyet sket jag också i..
Och nu sitter jag här, lite mer än en timme senare, med gråmulet väder ute och ångrar mig bittert!
Men, det här är ju typsiskt!

Sitter och drömmer mig bort med P3's hjälp och modekungen.se. Där finns hur mcyket fint som helst, eller ja, och om jag bara vore rik! >.<
Ibland önskar jag att jag var en bortskämd liten snorvalp som levde på mina föräldrar och inte gick upp i ottan för att jobba ihop lite cash!
Men men.."efter regn kommer solsken", lite för klyschigt kanske ;D

Jag har tänkt på en sak, att här i Sverige, eller skandinavien/norden så är man förbannat trygg och man sitter jämt och trivs.
Hur många gånger har man inte hört ens föräldrar säga; "Guud, här skulle en bo, vettö.." när man är utomlands, eller reser till något fint ställe där solen skiner, fåglarna kvittrar och vattnet smakar salt.
Sen när man kommer hem, så är det alltid Varför ska jag lämna Skooooooghall?!  Vi trivs så bra här, det är tryggt!

Visst, Sverige är faktiskt tryggt, för i Europa tillexempel kommer du INGENSTANS utan en fet plånis eller en rik släkting!
Här kan man iaf bli läkare bara man har energin och orken att lägga ner sig, här kan du bli skådespelare för att du har talangen inte föräldrarna (Undantag; familjen Wahlgren).
Jag har som många vet sökt in till olika universitet i Europa, och jag lovar utan pengar står du still!

Nu ska jag inte vara sån, för om tre veckor ska jag, utfattig och eländig till Europa och försöka mig på livet som universitets student! ;D

Puss//Karin


T-shirt med trendigt dödskallemotiv  Vill ha!! 299 kr på modekungen.se



T-shirt med dödskalle 349kr modekungen.se


Postat av: Malin

haha... eller sa har man utländska kontakter och kan leva billigt ;)Hoppas att allt gar bra för dig i Holland och sluta inte blogga! Sa ses vi nagon gang i framtiden. Ditt och Simons hejda blev vart hejda ocksa :( pussa

2009-07-15 @ 12:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu