Inget nytt

Tyvärr har jag inte så mycket att berätta som är intressant eller sådant.
Har varit en lugn vecka.
Mamma och pappa har varit här, men i morgon drar de till Malmö och sover över hos Fredrik och Karolina.

Jag såg en katt här utanför för en stund stund sedan som såg precis ut som Hampus (Haenkyss).
Det fick mig att tänka på när jag var hemma förra veckan.
Han var såklart över sig given över att jag var hemma igen och sov i min säng nästan varje natt.
Men, han har en ovana som jag har försökt att träna bort på honom.
Nämligen hans snutt-vana. Aka han suger tag på örsnibben och spinner och trampar med tassarna.
Det var givetvis jätte sött när han var en liten kattunge och inte hade en sju helvetes sträv tunga...
Värst är det när han inte riktigt får tag om örsnibben utan slickar och slickar vilket resulterar i att man får sår på örat...Euwh.

Men iaf, så har jag försökt vänja honom av med att snutta ( han kan få tillåtelse vid special occasions), och sista kvällen jag sov hemma så var det ett "special occasion".
Men efter ett tag började min örsnibb nästan brinna, och jag sa strängt NEJ och knuffade undan hans huvud från mitt öra.

Då gav han mig "The Evil Eye".
Min egen katt gav mig onda ögat...Han sköt bak öronen och knep ihop ögonen, och jag bara väntade på att höra; "Do you feel lucky punk....well DO YA?"  Sen blev han putt och gick ut till matskålen sen pep han ut.
Förmodligen till kvarters krogen för att röka en cigg och ta en stor stark...Hhahaha

Ja, jag har livlig fantasi.

Puss//Karin

 

 

 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu